حضرت ایت الله خمینی در مصاحبه با روزنامه لبنانی لسفیر اعلام کرد

اعلام اصول جمهوری اسلامی توسط امام خمینی

بیروت – خبرگزاری فرانسه حضرت آیت الله خمینی در مصاحبه ای که در روزنامه لبنانی اسعیر انتشار یافته درباره تشکیل جمهوری اسلامی درایران توضیحاتی داده و گفته اند که باز ملت درخواست خواهد شد که دریک انتخابات عمومی نمایندگان پارلمان را انتخاب کنند و این نمایندگان نیز بنوبه خود اعضای دولت ورئیس جمهوری را انتخاب خواهند کرد.
رهبر شیعیان اضافه کرده اند که رئیس جمهوری دربرابر پارلمان مسئول خواهد بود قانون اساسی جدید حدود اختیارات هریک از قوا را تعیین خواهد کرد حضرت آیت الله درباره صیامت خارجی این کشور اسلامی تاکید کرده اند که ما آزادی و استقلال ملت های دیگر را محترم خواهیم شمرد و به دیگران اجازه مداخله در امور کشورمان را نخواهیم داد.
روابط ما با دولتهای بزرگ نیز بر همین پایه استوار خواهد بود حضرت آیت الله خمینی بسر از تاکید این مساله که کشور اسلامی ایران شانس فعالیت برای همه طبقات اجتماعی را فراهم خواهد ساخت اظهارداشتند که حق مالکیت به وسیله اسلام تحت شرایطی بر سمیت شناخته شده است املاک فئودال ها نظیر آنچه که شاه و اطرافیانش دارند بر خلاف قوانین اسلامی است
آیت الله اضافه کردند قوانین اسلامی شکل و حدود مالکیت و همچنین تقسیم ثروت را تعیین کرده است این قوانین از قران مجید و سخنان حضرت محمد «ص»الهام میگیرد و با عتقاد ما این قوانین بهترین وسیله برای ازبین بردن فقرو محرومیت است که ملت ایران از آن رنج میبرد
پیمانهای نظامی
رهبرشیعیان در پاسخ این مسئول که روش کشوراسلامی مسبت به «سنتو»چگونه خواهدبود گفته اند.بطور اصولی ایران به هیچ یک از بلوک های نظامی نخواهد پیوست ما طرفدارسیاست عدم تعبید هستیم معذلک حل مسائل تکنیکی به کارشناسان سپرده خواهدشد ایران برای کشور هائی که در اطراف آن قرار گرفته اند همسایه خوبی خواهد بود و دولت آن به هیچ بهانه ای در امور آنها مدخله نخواهد کرد .
 حضرت آیت الله خمینی در باره سیاست نفتی کشور توضیح داده اند که درآمد نفت در راه رفاه ملت خرج خواهد شد سیاست نفتی فبلی کشور تنها به سود کمپانیهای نفتی بود و به هیچ وجه به نفع ایرانیان نبود دردر حقیقت کمپانیهای نفتی ثروت های مارا به تاراج می بردند و ما مجبوربودیم اسلحه خریداری کنیم و برای دفاع از سیاست و منابع آنها پایگاه های نظامی در کشور تاسیس کنیم آنها به پیروی از این سیاست ما را ژاندارمری پلیس این منطقه از جهان کرده بودند و در کشاورزی مان خرابکاری میکردند تا ما مجبور شویم گندمو برنج و مواد غذائی از ممالک آنها وارد کنیم و به این ترتیب استقلال خود را از دست بدهیم .
رهبر شیعیان در همین مصاحبه گفته اند وقتی که دولت اسلامی در کشور روی کارآید دیگر مسئاله ای بنام «مساله کرد»وجود نخواهد داشت چرا که در دولت اسلامی مساله تبعیض نژادی و برتری نژاد در میان نخواهد بود.
علت وجود مسائلی مانند «مساله کرد»آن است که دولت های سابق سیاست تبعیض نژادی بین جوامع اعمال می کردند .
اسرائیل دشمن است
حضرت آیت الله در پایان گفتند که اسرائیل نه تنها به خاطرغصب سرزمین فلسطین و حقوق اعراب بلکه به خاطرجنایاتی که برضد ملت ایران مرتکب شده است یک دشمن است و به موجب گزارشهائی که مادر دست داریم اسرائیل به ساواک همه گونه وسائل شکنجه تحویل داده و ساواکی ها را تعلیم میداده است.
عربستان سعودی
بیروت –خبرگزاری فرانسه دکتریزدی در مصاحبه ای با «السفیر»چاپ لبنان گفته است سرنوشت کسانی که بر عربستان سعودی حکومت میکنند شش ماه پس از بازگشت ما به تهران روشن خواهد شد دکتر یزدی اضافه کرده است ما حق نداریم در امورکشورهای دیگر ولوبرادران مذهبی ما باشند مداخله کنیم اما حق داریم از خود بپرسیم چه چیزی آنها بهتر از شاه است .
برنامه امام
نیویورک – خبرگزاری فرانسه پروفسور امریکائی «جیمزکوک کرافت»که شش روز درنئوفل لوشاتر با حضرت آیت الله خمینی بسر برده معتقد است جمهوری اسلامی که رهبر شیعیان می خواهد در ایران تشکیل دهد بر اساس دموکراسی آزادی مذاهب تامین عدالت اجتماعی و توسعه کشاورزی استوار خواهد بود.
پرفسور «جیمزکوک کرافت » که استاد علوم اجتماعی است در مقاله ای که در روزنامه نیویورک تایمز انتشار یافته نوشته است که رهبر شیعیان با ثروت اندوزی فساد شونیسم و امتیاز طبقاتی بیگانه اند .
به نوشته این پروفسور امریکایی برنامه حضرت آیت الله توضیع مجدد ثروت به نفع طبقه محروم و صنعتی کردن کشور مخصوصا صنایع اصلی است. حضرت آیت الله به پروفسور امریکایی گفته اند روحانیون در جمهوری اسلامی حق شرکت در انتخابات برای احراز مقام نمایندگی را خواهند داشت اما در دولت شرکت خواهند کرد و اقلیت های مذهبی از کلیه آزادی ها برخوردار خواهند بود.
به دیکتاتوری تن نمیدهند
کراچی- خبرگزاری فرانسه – فرستادگان حضرت امام خمینی در کراچی اظهار داشتند که ملت ایران هرگز به رژیم سلطنتی و یا هر نوع دیکتاتوری دیگر تن نخواهد داد. فرستادگان حضرت آیت الله توضیح دادند که جنبش ضد شاه هیچ گونه رابطه ای با مارکسیسم ندارد بلکه صد در صد یک جنبش اسلامی است. فرستادگان حضرت امام خمینی که روز چهارشنبه واردپاکستان شده اند پیامی از جانب ایشان برای بنیادگزار حزب اسلامی «جمایت السلام» همراه برده اند.
تنظیم و تفسیر و نگارش : رضا معصومی
روزنامه اطلاعات شنبه 30 دی ماه 1357

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : | | نویسنده : رضـــــا مـــعـــصـــومــی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پیروان
  • تراکتور دوسلاری
  • داده پردازی سیناد
  • بازار سی صد و سیزده